Dumitru Morhanfoto: Dani Rockhoff
Daca ar fi sa aleg, dintre cele 17 feluri de branza si cascavaluri produse de Morhani, m-as opri la branza de burduf si cea sarata cu prune uscate. De cascavaluri, sunt pline alimentarele din Germania. Iar cum la branzeturi merge de minune un vinisor, Dumitru Morhan s-a lansat si in vinuri, branduindu-si-le recent pe piata internationala.
Branzeturi si balastiere
„Am deschis un brand nou, brandul Morhan, pentru 4-5 feluri de vin, sampanie, 6 feluri de sucuri si 4 feluri de bere. Branzeturile le exportam in Germania si Anglia, iar in viitor avem perspective de extindere a pietei de desfacere in America.
In Romania, livram la magazinele Metro si Cora” ne spune el la o recenta reuniune romaneasca din Nurnberg, unde Morhan a raspuns invitatiei presedintei asociatiei „Casa Romaneasca”, Doina Fruehwald.
„Avem peste 35 de ferme de vaci in satele si comunele ucrainienilor din Romania, iar eu am luat deja printr-un program Sapard 2.5 milioane de euro, pentru o fabrica foarte moderna de produse lactate, administrata de firma S.C. Ecolact Co.SA, cu sediul in Milisauti, judetul Suceava”, spune Morhan.
„Aici lucreaza peste 200 de oameni si astfel, sprijinim ridicarea economica a familiilor ucrainiene din Romania. Recent, am luat locul intai la Campulung, la Zona Laptarilor, ”sefa lactatelor” fiind in primul rand sotia mea, Domnica”.
Mai nou, Dumitru Morhan se ocupa de producerea de vinuri, bere si sucuri, dar si de drumuri si balastiere, prinzand oportunitatea programelor de reabilitare a infrastructurii Romaniei.
Poveste cu plopi
Istoria antedecembrista a afaceristului Morhan este plina de umbre. „Lucrand in flota maritima comerciala, in 1984 am avut necazul, ca un roman din echipajul meu a ramas afara. Fiind pe vremea lui Ceausescu, am fost initial cond