ANAF a organizat o campanie de publicitate în licee fără bani de la buget şi fără să organizeze licitaţie. Cum era de aşteptat, campania nu a scăpat de criticile unor oficialităţi şi ong-uri şi este privită cu circumspecţie de industria de publicitate.Fiscul este pentru multă lume ca personajul Baba Iaga din basmul rusesc: arată ca o colibă de paie suspendată pe un picior de găină, dar, în ciuda aparenţei inofensive, poate însă să-şi atace în mod fatal victimele, ori
ANAF a organizat o campanie de publicitate în licee fără bani de la buget şi fără să organizeze licitaţie. Cum era de aşteptat, campania nu a scăpat de criticile unor oficialităţi şi ong-uri şi este privită cu circumspecţie de industria de publicitate.
Fiscul este pentru multă lume ca personajul Baba Iaga din basmul rusesc: arată ca o colibă de paie suspendată pe un picior de găină, dar, în ciuda aparenţei inofensive, poate însă să-şi atace în mod fatal victimele, oricând doreşte.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin campania iniţiată de preşedintele Sebastian Bodu, a dat în noiembrie întreaga măsură a colibei într-un picior: de data aceasta, „spaima contribuabililor“ şi-a pus o mască naivă, de după blocuri, hotărând să facă muncă de educaţie preventivă cu viitorii contribuabili, în toate liceele din ţară.
Scandalul a izbucnit în presă după protestul unor organizaţii ale societăţii civile, care a determinat decizia ministrului Educaţiei şi Cercetării, Mihail Hârdău, de a interzice desfăşurarea campaniei în licee.
Ca să parafrazăm un vers celebru din Scrisoarea III, ce-a voit acel ANAF? Ei bine, instituţia şi-a propus să prezinte într-o manieră accesibilă elevilor de liceu elemente de fiscalitate „de care se vor lovi“ după ce vor deveni adulţi. Mesajul ANAF s-a vrut simplu: taxele şi impozitele colectate sunt administrate pentru a produce