Piata auto din India a devenit un adevarat paradis pentru marile companii producatoare de masini din lume. Compania germana Volkswagen, cel mai mare producator de autovehicule din Europa, va investi 530 de milioane de dolari in constructia unei fabrici de productie in India. Volkswagen detine, deja, o fabrica de productie in India, prin intermediul subsidiarei cehe Skoda, care produce limuzine marca Octavia inca din anul 2001. Fabrica de productie a Volkswagen va fi construita in nordul orasului Pune, in interiorul statului indian Maharashtra. In septembrie, Bernd Pischetsrieder, CEO la Volkswagen, preciza ca fabrica din India va produce 100.000 de autovehicule anual.
Colosi ca DaimlerChrysler, Fiat SpA si Tata Motors sunt deja prezenti in statul indian, prin intermediul uneia sau a mai multor unitati de productie. Compania General Motors, cel mai mare producator auto la nivel mondial, construieste, de asemenea, o fabrica in Maharashtra, anuntandu-si intentia de a investi 300 de milioane de dolari intr-o noua fabrica de productie in India.
Totodata, Suzuki, care produce jumatate din totalul masinilor care ruleaza pe drumurile indiene, si-a anuntat intentia de a investi circa doua miliarde de dolari, pana in 2010, pentru extinderea fabricilor existente, dar si pentru construirea unei unitati de productie de motoare diesel.
Dorinta Volkswagen, dar si a altor companii, de a patrunde pe piata indiana este alimentata de scaderea cotei de piata in alte state de pe mapamond, dar si de evolutia economica a Indiei. "Producatorii de masini vor sa patrunda pe piata de profil din India, avantajati de faptul ca pot obtine venituri substantiale intr-o maniera facila", a declarat, pentru Bloomberg, Dipen Sanghavi, analist la Pranav Securities Ltd.
"Piata autovehiculelor din India se extinde extrem de rapid", mai spune Sanghavi. Economia Indiei, a doua tara d