Gheorghe Isvoranu • Raportul intocmit de Ministerul Educatiei nu face altceva decat sa intareasca vocile sindicalistilor din invatamant, care au atentionat ca, daca nu vor fi bani suficienti iar cadrul legislativ nu va fi clar, atunci rezultatele vor fi catastrofale
Descentralizarea din invatamant pilotata in judete printre care si Iasul poate avea rezultate catastrofale daca ramane in forma actuala. Cel putin aceasta poate fi concluzia care se desprinde din raportul intocmit de o echipa a Ministerului Educatiei si Cercetarii (MEC), mai exact din cadrul Directiei de Politici si Strategii Educationale (DPSE). Raportul nu face altceva decat sa intareasca vocile sindicalistilor din invatamant care au atentionat ca, daca nu vor fi bani suficienti iar cadrul legislativ nu va fi clar, atunci rezultatele vor fi catastrofale. "Acte normative necorelate, confuze si greu de interpretat, aplicare arbitrata si abuziva, lipsa unor prevederi necesare aplicarii in totalitate a altor masuri cu caracter financiar etc. Pentru a surmonta aceste dificultati ar trebui elaborate acte normative, metodologii si instrumente foarte bine fundamentate, clare si fara sincope de armonizare. De asemenea, Legea invatamantului si Statutul personalului didactic trebuie sa fie revizuite si corelate cu cerintele actuale privind descentralizarea invatamantului preuniversitar", se arata in concluziile raportului privind pilotarea descentralizarii.
De asemenea, s-a constatat ca directorul nu are cum sa-si faca treaba pentru ca nu are cadrul legislativ. Practic, descentralizarea este privita, in acest moment, ca o forma fara fond. S-a mai constatat ca implicarea reprezentantului Consiliului Local sau a primarului in activitatea Consiliului de Administratie al scolii este uneori formala. Acestora li se adauga problemele de natura financiara, adica lipsa banilor si baza