În contextul actual al aderării României la Uniunea Europeană, motto-ul după care Sighişoara se ghidează este : să gândim european, dar să menţinem identitatea naţională şi să nu ne uităm rădăcinile.
Reporter: În contextul strategiei necesare implementării brandingului de naţiune, care presupune un efort conştient şi planificat de identificare şi comunicare eficientă a esenţei pozitive a naţiunii, care ar fi acele elemente cheie care ar constitui brandul Sighisoara?
Dorin Dăneşan: Elementul cheie, care constituie brand-ul Sighişoara este Cetatea Medievală, inclusă din anul 1999 în patrimoniul mondial UNESCO, fiind considerată cel mai bun exemplu din Transilvania şi din Europa Centrală, pentru un fost oraş de meşteşugari şi agricultori, lucru documentat prin formele arhitectonice ale caselor vechi, cu porţi carosabile şi curţi interioare.
Sighişoara are o imagine aparte şi datorită faptului că de secole, în acest burg medieval au convieţuit în bună înţelegere români, maghiari, saşi şi alte naţionalităţi, care s-au ajutat reciproc, dând naştere unei comunităţi multiculturale.
Sighişoara este un oraş al României şi un oraş european, care nu numai a recunoscut valorile, pe baza cărora este construită Europa, ci şi trăieşte ghidată după aceste valori.
Rep.: Într-un studiu realizat anul trecut, Sighişoara se situa pe primele locuri între oraşele din România, ca notorietate. Prin ce mijloace, metode, evenimente, oameni a reuşit Sighişoara acest lucru?
D.D.: Multiculturalitatea Sighişoarei, pe care o menţionam anterior, adaptată la ideile fundamentale ale Consiliului Europei a dat naştere unei deschiderii inedite spre cooperarea cu alte state europene. Domeniul relaţiilor internaţionale pe care am pus accentul a jucat un rol important în promovarea Sighişoarei, Sighişoara fiind unul dintre puţinele municipii din România, care au recunos