Taxa de înmatriculare, prevăzută de Codul Fiscal ce ar urmă să intre în vigoare 1 ianuarie 2007, provoacă nemulţumiri în rândul transportatorilor rutieri din România. Aceştia iau în Taxa de înmatriculare, prevăzută de Codul Fiscal ce ar urmă să intre în vigoare 1 ianuarie 2007, provoacă nemulţumiri în rândul transportatorilor rutieri din România. Aceştia iau în calcul reducerea la jumătate a investiţiilor alocate pentru achiziţionarea de autovehicule noi, dar şi organizarea unui pichet cu camioane în faţa Ministerului de Finanţe, după data de 6 decembrie.
Această taxă va fi valabilă, pentru toate categoriile de vehicule, noi sau second-hand, atât pentru populaţie, cât şi pentru firme. Nivelul va fi calculat în funcţie de gradul de poluare şi de capacitatea cilindrică ale vehiculului. Legea nu face nicio diferenţiere între autovehiculele de import şi cele produse pe plan intern.
Dacă pentru autovehiculele cu masă cilindrică de până în 2.000 de cmc, taxa de primă înmatriculare nu se va reflecta în mod vizibil în costurile de achiziţionare, pentru autovehiculele de transport mărfuri şi persoane, cu o capacitate cilindrică mai mare de 3.000 de cmc taxa poate varia între 9.000 de euro şi 34.000 de euro, în funcţie de norma de poluare sau tipul maşinii, dar şi de vechime.
"Pentru un autovehicul comercial de mare tonaj, de tip Euro 4, cu o capacitate cilindrică de 12.000 cmc, taxa specială de înmatriculare ajunge la 9.180 de euro", a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, Ion Lixandru, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Potrivit acestuia, dacă valoarea unui ansamblu compus din tractor şi semiremorcă este de 90.000 de euro, pentru achitarea avansului necesar achiziţiei în leasing este necesară o sumă de 9.000 de euro. La asta se adaugă şi taxa de primă înmatriculare, respectiv alţi 9.000 de euro, ceea