Dacă ar fi să schiţăm profilul angajatorului român din câteva linii, acestea ar trebui să pună în evidenţă profitul, investiţiile realizate fără prea multe planuri strategice de dezvoltare şi lipsa de preocupare faţă de salariaţi. Studiul Ministerului Muncii aduce detalii care dau culoare portretului angajatorului în epoca tranziţiei. Scopul studiului efectuat în acest an sub patronajul Ministerului Muncii Protecţiei Sociale şi Familiei - identificarea modificărilor în c
Dacă ar fi să schiţăm profilul angajatorului român din câteva linii, acestea ar trebui să pună în evidenţă profitul, investiţiile realizate fără prea multe planuri strategice de dezvoltare şi lipsa de preocupare faţă de salariaţi. Studiul Ministerului Muncii aduce detalii care dau culoare portretului angajatorului în epoca tranziţiei.
Scopul studiului efectuat în acest an sub patronajul Ministerului Muncii Protecţiei Sociale şi Familiei - identificarea modificărilor în cadrul ocupaţiilor existente pe piaţă şi prefigurarea evoluţiilor viitoare - a fost cu mult depăşit prin bogăţia informaţiilor cuprinse. Cercetarea permite crearea unei imagini multidimensionale asupra pieţei muncii. Asamblarea datelor favorizează chiar schiţarea unui profil al angajatorului român, interesant prin trăsăturile actuale, dar mai ales prin proiecţiile a ceea ce va fi în următorii ani.
Cu toate dificultăţile invocate, trei sferturi dintre angajatori au obţinut profituri din activitatea desfăşurată anul trecut. Doar 12% au câştigat atât cât să-şi acopere cheltuielile şi numai 9% au lucrat în pierdere. În mod surprinzător, Bucureştiul se situează între regiunile administrative cu performanţele cele mai mici, înregistrând ponderi scăzute ale firmelor cu profit. Puţin profitabile s-au dovedit şi afacerile din regiunea Centru (judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu). Înt