Consiliul Judeţean Mureş va analiza astăzi cererea de actualizare a taxelor şi tarifelor aeroportuare, în funcţie de frecvenţa de operare, la RA " Aeroportul Transilvania-Tîrgu Mureş". Taxele şi tarifele se vor aplica începând cu 1 ianuarie 2007. Şedinţa CJ este programată de la ora 13 şi are pe ordinea de zi 15 proiecte de hotărâre.
Consiliul Judeţean a aprobat tarife reduse la Aeroport în 2001. Prin HCJ nr.21/27.03.2001, privind reducerea tarifelor aeroportuare în funcţie de frecvenţa de operare şi aprobarea tarifelor de "Aeroportul Tîrgu Mureş" s-a urmărit deschiderea şi dezvoltarea de noi relaţii de operare a companiilor aeriene româneşti şi străine în zonă. Astfel, s-au stabilit 6 categorii de tarife reduse: pentru aterizare, staţionare, iluminat, pasageri, basic handling şi servicii la cerere. Primele 4 categorii de tarife au fost diferenţiate după numărul de zboruri, în timp ce tarifele de Basic Handling (modificate prin HCJ nr. 40/8.04.2003), se diferenţiază după greutatea aeronavelor, iar serviciile la cerere în funcţie de tipul acestora: vamă şi graniţă, transport echipaj, transport pasageri, salon oficial. Tarifele stabilite iniţial în dolari au fost ulterior echivalate la aceleaşi niveluri în euro (EUR), în 2005.
La alţii e mai scump
Conducerea Aeroportului, solicită actualizarea taxelor şi tarifelor aeroportuare, din pricina întăririi monedei naţionale în raport cu euro, din cauza creşterii cheltuierilor aferente utilităţilor, datorită diversificării şi ofertelor de servicii pentru pasageri şi companii aeriene şi din cauza operării frecvente cu aeronave de mare capacitate (B737-800, A320). Conducerea Aeroportului mai susţine că, în prezent, tarifele practicate de RA" Aeroportul Transilvania-Târgu Mureş", atât cele standard cât şi cele reduse, sunt mult diminuate faţă de alte aeroporturi din zonă cum ar fi Cluj şi Timişoara. "Aeroport