Chiar dacă la nivelul managementului intern al unei companii un anumit subiect este considerat de importanţă majoră, acesta trebuie să fie suficient de incitant, încât să suscite şi să justifice un interes la fel de mare şi din partea presei. „Conferinţa de presă pune faţă în faţă agentul economic cu jurnaliştii. Nimic nu este mai dăunător, din punctul meu de vedere, decât o conferinţă de presă în timpul căreia ziariştii constată că nu li se comunică nimic no
Chiar dacă la nivelul managementului intern al unei companii un anumit subiect este considerat de importanţă majoră, acesta trebuie să fie suficient de incitant, încât să suscite şi să justifice un interes la fel de mare şi din partea presei.
„Conferinţa de presă pune faţă în faţă agentul economic cu jurnaliştii. Nimic nu este mai dăunător, din punctul meu de vedere, decât o conferinţă de presă în timpul căreia ziariştii constată că nu li se comunică nimic nou şi, unul câte unul, pleacă în căutarea altui subiect. Este puţin probabil ca aceştia să onoreze următoarea invitaţie“, afirmă, pe bună dreptate, Mihai Ursa, media relations manager la McCann PR.
În această situaţie, care sunt paşii pe care trebuie să-i facă o companie care, pentru prima dată, ajunge la concluzia că are un mesaj de transmis publicului larg, prin intermediul unei conferinţe de presă? Ce posibilităţi are de a contacta un bun organizator de astfel de evenimente, cum se stabilesc tarifele, cum se măsoară impactul acţiunii?
Pentru început, se procedează ca în cazul oricărui proiect nou: se întocmeşte şi se adresează o cerere de ofertă unei agenţii, de regulă ca urmare a recomandărilor primite de la alţi clienţi. Informaţii despre agenţiile specializate pot fi găsite, de asemenea, pe internet sau căutând în anuarele şi cataloagele publicate de diferite grupuri editoriale. În mod normal, cele mai bune refer