Cine a pariat pe o lume a comunicaţiilor în care totul merge wireless s-ar putea trezi, cât de curând, cu o gaură semnificativă atât în buget, cât şi în strategia de business.Liniile fixe, pe care toată lumea le vedea moarte şi îngropate pentru totdeauna, reintră în atenţia jucătorilor de pe piaţa telecom. Dar nu a vechilor operatori de telefonie fixă, ci a celor mobili.Vodafone şi-a prezentat public, săptămâna trecută, la Londra, „strategia de atac“ care vre
Cine a pariat pe o lume a comunicaţiilor în care totul merge wireless s-ar putea trezi, cât de curând, cu o gaură semnificativă atât în buget, cât şi în strategia de business.
Liniile fixe, pe care toată lumea le vedea moarte şi îngropate pentru totdeauna, reintră în atenţia jucătorilor de pe piaţa telecom. Dar nu a vechilor operatori de telefonie fixă, ci a celor mobili.
Vodafone şi-a prezentat public, săptămâna trecută, la Londra, „strategia de atac“ care vrea nici mai mult, nici mai puţin decât să transforme cel mai mare operator de telefonie mobilă în cel mai mare furnizor de comunicaţii integrate. Spre deosebire de doi dintre competitorii săi europeni, Orange şi British Telecom, care au anunţat strategii similare, Vodafone nu moşteneşte o infrastructură de linii fixe, pe care să construiască o ofertă quaduplay (mobil, fix, internet şi servicii multimedia). Prin urmare, operatorul a ieşit la cumpărături şi parteneriate stategice. Tot săptămâna trecută, compania a cumpărat companiile Aspective (furnizor de soluţii CRM şi ERP) şi Isis Telecommunications Management (furnizor de servicii) şi a încheiat un parteneriat exclusiv cu Fiberlink, care va deveni furnizor exclusiv de servicii internet DSL pentru Vodafone. Mişcările operatorului arată nu numai că acesta va deveni un furnizor DSL (internet broadband), ci şi de servicii asociate pentru companiile care au nevoi complexe de c