Printre suporturile publicitare consacrate (TV şi presă, intens utilizate de clienţi), internetul şi-a făcut apariţia timid în România, prin anul 2000. De atunci, „dă din coate“ ca să capteze atenţia a cât mai multor investitori publicitari. În ultimii şase ani, internetul nu a reuşit să ajungă din urmă nici măcar panotajul şi radio, dar se poate lăuda cu creşterile spectaculoase ale volumelor cheltuite: de la 100 de mii de euro, în 2000, la cinci milioane de e
Printre suporturile publicitare consacrate (TV şi presă, intens utilizate de clienţi), internetul şi-a făcut apariţia timid în România, prin anul 2000. De atunci, „dă din coate“ ca să capteze atenţia a cât mai multor investitori publicitari.
În ultimii şase ani, internetul nu a reuşit să ajungă din urmă nici măcar panotajul şi radio, dar se poate lăuda cu creşterile spectaculoase ale volumelor cheltuite: de la 100 de mii de euro, în 2000, la cinci milioane de euro, anul acesta. Industria de publicitate din România nu a ajuns la rangul investiţiilor care se fac online în Ungaria, ţară în care s-au cheltuit 28 de milioane de euro în 2005! În Cehia, bugetul de publicitate online a fost în acelaşi an de 35 milioane de euro! Până ca publicitatea online din România să atingă aceste cifre, va mai curge multă apă pe Dunăre.
Oricum, un lucru se vede cu ochiul liber (fără a studia monitorizările): din ce în ce mai multe companii includ şi internetul în strategiile lor de promovare. „Aceşti investitori provin de cele mai multe ori din domeniile telecom, auto, IT, financiar-bancar şi business-to-business“, afirmă Doru Panaitescu, director de vânzări al regiei de publicitate ARBOmedia. „Cifrele ce vizează cheltuielile publicitare anuale pe internet sunt discutabile“, declară Cristi Pârvan, director de cercetare Zenith Media, motivând prin faptul că „nu există o monitorizare transparentă