Compania franceza Mr. Bricolage a deschis la Bucuresti primul sau magazin de tip do-it-yourself in Romania si intentioneaza sa extinda reteaua cu doua magazine anul viitor si cu cate trei unitati pe an incepand cu anul 2008.
Mr. Bricolage planuieste sa investeasca pe viitor in Romania peste 200 de milioane de euro, in deschiderea a 30 de noi magazine in cele mai mari orase ale tarii: doua in 2007 si cate trei incepand din 2008. Magazinele vor avea intre 6.000 si 10.000 mp, conceptul si marimea magazinului fiind alese in functie de locatia acestuia si densitatea populatiei din zona de interes.
Pe plan mondial, Mr. Bricolage detine o retea formata din 560 de magazine, dintre care 429 sub marca Mr. Bricolage si 131 sub marca Catena. Cu o cota de piata de 13,3%, compania isi are originea in Asociatia Nationala a Promotorilor Bricolajului, asociatie infiintata in 1965, cand mai multi comercianti independenti din Franta au creat-o pentru a facilita schimbul de informatii si pentru contracararea marilor companii care incepusera sa aiba cote de piata semnificative. In 1980, asociatia s-a transformat in Mr. Bricolage, companie formata initial din 102 magazine independente. In anul 2002, Mr. Bricolage fuzioneaza cu grupul Tabur, devenind al treilea jucator important pe piata franceza.
Piata centrelor comerciale DIY din Romania este dominata de compania germana Praktiker si de cea franceza Bricostore, care detin 12, respectiv sase locatii de acest tip. Praktiker a anuntat deschiderea altor patru magazine in luna decembrie.
Reteaua austriaca BauMax a deschis, recent, primele sale magazine, la Brasov si Sibiu, anuntand inca un proiect pana la finele anului, la Cluj-Napoca. Alte orase vizate de companie sunt Craiova, Targu Mures, Ploiesti si Bucuresti, dar abia in 2008. Totodata, distribuitorul german de materiale de constructii Hornbach Holding va incepe i