Piata romaneasca a serviciilor de televiziune prin satelit este in fierbere. Segmentul serviciilor de comunicatii electronice se transforma in fiecare zi, iar evolutia tehnologica ii determina pe principalii jucatori din telecomunicatii sa ofere servicii integrate, respectiv telefonie, Internet si TV.
Industria telecom autohtona a ajuns in era triple-pay, se dezvolta rapid si accelereaza in lansarea de noi servicii. Cum se explica aceasta insistenta? Companiile prezente in Romania au de recuperat o distanta enorma fata de o piata occidentala in continua dezvoltare.
Jucatorii se intrec in oferte cat mai tentante oferind o multitudine de servicii clientilor pentru a ii atrage de la concurenta. Operatorii de cablu TV au intrat pe piata telefoniei fixe si de transmisie de date, jucatorii din telefonia mobila ofera servicii video si Internet pe terminale tot mai sofisticate iar 'batranul' Romtelecom a declansat de mult timp atacul pe segmentul de Internet. Care va fi urmatorul pas?
Se pare ca reducerea veniturilor din activitatea de principala a companiei, si anume telefonia fixa, i-a determinat pe reprezentantii Romtelecom sa abordeze si alte segmente de piata. Astfel, Romtelecom a investit 15 milioane euro pentru lansarea unui serviciu de televiziune digitala, potrivit directorullui general al operatorului, James Hubley.
Noul pachet de televiziune digitala prin satelit, Dolce, se adreseaza in principal clientilor actuali ai companiei, adauga James Hubley.
Platforma de televiziune digitala de la Romtelecom, Dolce, contine un program de baza cu 45 de posturi TV numit Variety, precum si alte sapte optiuni de programe suplimentare, potrivit declaratiilor reprezentantilor companiei.
Celelalte sapte optiuni oferite de platforma Dolce sunt: Explorer (Discovery Civilization, Discovery Science, Discovery Travel), Active (Telesport), Style (MTV