Euro-gara Alba Iulia(Foto: Romania Libera)
Statia CFR din Alba Iulia, botezata de reprezentantii Ministerului Transporturilor "euro-gara", a fost inaugurata, ieri, cu mult fast, desi termenele de receptie au fost depasite cu opt luni, calitatea lucrarilor este discutabila, iar sala de asteptare nu mai exista.
Spatiile reabilitate au fost sfintite, in prezenta unui secretar de stat din Ministerul Transporturilor si a autoritatilor locale, chiar de catre arhiepiscopul ortodox de Alba Iulia, Andrei Andreicut.
Secretar de stat neinformat, termene depasite
Asa-zisa euro-gara, reabilitata cu costuri importante, a fost inaugurata in graba, pentru a fi gata sa primeasca trenul "business" care ii va aduce gratis pe parlamentari in oras cu prilejul Zilei Nationale. Reprezentanti ai autoritatilor locale si ai ministerului s-au inghesuit pe euro-peronul de beton din fata garii pentru a participa la "eveniment".
Nu a lipsit nici traditionala sfintire a lucrarilor, oficiata de insusi arhiepiscopul de Alba Iulia, Andrei Andreicut. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Constantin Dascalu, a spus ca parlamentarii si membrii Guvernului care vor circula cu trenul de lux, inaugurat chiar pe ruta Bucuresti - Alba Iulia, nu vor plati nici un ban, cheltuielile fiind suportate de CFR.
Desi a afisat tot timpul o morga de om important, fiind inconjurat de angajati supusi ai CFR, secretarul de stat Dascalu stia foarte putine lucruri despre lucrarile de la gara pe care tocmai le inaugurase. A fost nevoie de ajutorul unui coleg de-al sau pentru a putea preciza ca termenele de receptie a lucrarilor au fost depasite cu aproximativ opt luni (fata de luna mai a acestui an).
De asemenea, un reprezentant al ministerului, ceva mai informat decat sec