Peste 19 ani, pe liniile de transport aerian mondial vor opera circa 40.000 de aparate, de doua ori mai multe decat in prezent, potrivit unui studiu asupra pietei mondiale publicat recent de compania Airbus. Ceea ce inseamna ca lumea o sa aiba nevoie de mai multe avioane. De asemenea, si marii transportatori aerieni vor avea nevoie de mai multe avioane. Cum pot face rost de acestea? Fie prin deschiderea de noi fabrici de productie, fie prin preluarea concurentei. Ryanair-Air Lingus, US Airways-Delta Air Lines si Air France-KLM-Alitalia par sa fie tranzactiile momentului pe piata mondiala de profil.
Ryanair, oferta de 1,5 mld. de lire pentru Air Lingus
In urma cu o luna, compania irlandeza Ryanair, cel mai important operator aerian low-cost din Europa, a lansat o oferta de preluare a Air Lingus, in valoare de aproximativ 1,5 miliarde de lire sterline, oferta respinsa de rivalul irlandez al Ryanair. Totusi, exista informatii de actualitate care arata ca Ryanair si-ar fi marit participatia de 19% detinuta la Air Lingus, pana la 25%.
Preluarea Air Lingus de catre Ryanair este foarte dificil de realizat in conditiile in care Guvernul irlandez detine 28% din actiunile Air Lingus, in ce timp ce angajatii concurentului Ryanair, impreuna cu Trustul Pilotilor Irlandezi, detin 13,2% din titlurile Air Lingus.
Delta Air Lines, petita cu 8 miliarde de dolari
La mijlocul acestei luni, grupul US Airways a oferit companiei Delta Air Lines, aflata intr-o situatie financiara catastrofala, opt miliarde de dolari cash, plus un depozit destinat creditorilor, pentru a accepta sa creeze, impreuna, cea mai mare companie de transport aerian transatlantic. Creditorilor companiei Delta li s-au oferit patru miliarde dolari cash si 78,5 milioane dolari sub forma de actiuni la US Airways.
In cursul acestei saptamani va avea loc o inta