Elevii scolilor de soferi din Timisoara, care invata alaturi de instructori sa conduca o masina, nu vor mai avea voie sa patrunda cu automobilul in zona centrala a orasului. Hotararea, care va fi supusa marti votului Consiliului Local, a provocat protestul patronilor de la scolile de soferi din municipiu.
Proiectul de hotarare privind restrictionarea circulatiei intre orele 7 - 19 a autovehiculelor cu inscriptia “Scoala” pe raza municipiului, care va fi supus marti votului consilierilor locali din Timisoara, a starnit deja controverse.
Pe de o parte, reprezentantii Comisiei de Circulatie din cadrul Primariei Timisoara sustin ca decizia va duce la fluidizarea traficului. “Orasul este sufocat de masini. Avem in Timisoara gradul cel mai ridicat de motorizare din tara: 457 de automobile la 1.000 de locuitori. Traficul este ingreunat. Se creeaza aglomeratie, ambuteiaje, iar soferii sunt nervosi, urla, ii injura pe invatacei. Speram ca astfel circulatia in zona centrala sa se fluidizeze. Cursantii scolilor de soferi pot circula prin cartierele marginase. Daca circula in zona centrala, fac o ora pana traverseaza orasul”, explica decizia Primariei inspectorul Culita Chis, din cadrul Comisiei de Circulatie a Primariei Timisoara. In schimb, patronii scolilor de soferi sustin ca situatia traficului nu se va rezolva prin aceasta hotarare. Cornel Jurca, managerul general al firmei Blitz, care de la infiintarea scolii de soferi a avut in jur de 40.000 de cursanti, sustine ca nici el, nici patronii altor scoli de profil nu au fost consultati in aceasta problema. “In baza Codului Rutier, noi am stabilit in 2003 cu politistii ca sa nu intram in zona ultracentrala. Insa restrictionarea care vine prin aceasta hotarare ne arunca la periferia Timisoarei. Iar Codul Rutier care va intra in vigoare la 1 decembrie prevede ca, la examenul de obtinere a permisului, cursantii trebui