Companiile mutinationale care au ales sa vina in Romania au adus si o alta politica de personal, cel putin la nivel teoretic si strategic.
Cum autoritatile romane nu exceleaza in asa ceva, multinationalele au inceput sa faca studii privind forta de munca. Studentii au fost primii vizati.
Concernul multinational Continental AG, cu sediul la Hanovra, unul dintre liderii mondiali la categoria anvelopelor, a investit in Romania aproape 250 de milioane de euro.
Are peste 2.000 de angajati la Timisoara, Sibiu si Carei si a facut un studiu despre studentii romani.
Potrivit acestuia, mai putin de 2% dintre cei 998 de studenti romani chestionati au avut o experienta practica sau au studiat in strainatate, iar jumatate dintre absolventi nu au castigat experienta practica nici macar in Romania.
"Atunci cand Continental a venit in Romania, in 1998, Timisoara nu avea nicio istorie in domeniul industriei de cauciucuri. De aceea, primii angajati au fost trimisi pentru o perioada de cel putin trei luni in strainatate ca sa castige experienta", se arata intr-o declaratie a Continental AG, semnata de Ildiko Kovacs, coordonator Relatii Publice al companiei.
Potrivit studiului, 59,9% dintre studentii romani nu pun cariera in fata familiei. La acest capitol exceleaza femeile (62,5 procente), comparativ cu 56,7 procente barbatii. In acelasi timp insa, 56,7% dintre studentii romani se arata dispusi sa renunte la copii de dragul carierei, fata de 68,5% dintre studentii din Germania.
Studiul are un capitol aparte referitor la mobilitatea pentru un loc de munca ulterior. Astfel, 61% dintre cei chestionati au bifat pentru optiunea SUA ca "sigur" sau "mai degraba da", iar pentru Germania s-ar decide 50%. Pe de alta parte, se constata o respingere clara a ideii de a lucra in Rusia sau in Ucraina (80,8 procent