Spaţiile destinate centrelor comerciale de tip mall se vor dubla în următorii doi ani, numai prin deschiderea, în 2008, a unei noi locaţii, Cotroceni Park. Cu o suprafaţă construită de 210.000 Spaţiile destinate centrelor comerciale de tip mall se vor dubla în următorii doi ani, numai prin deschiderea, în 2008, a unei noi locaţii, Cotroceni Park. Cu o suprafaţă construită de 210.000 de metri pătraţi, Cotroceni Park va fi cel mai mare shopping center şi parc de birouri din ţara noastră, valoarea investiţiei ridicându-se la 220 milioane de euro. În prezent, suprafaţa totală destinată exclusiv centrelor comerciale de tip mall se ridică la circa 150.000 mp, estimările specialiştilor din sector indicând o majorare de până la 400.000 mp, până la sfârşitul anului 2008, dar cu mult în urma ţărilor din Uniunea Europeană. Amplasat în sectorul 6, la intersecţia cu Bulevardul Vasile Milea şi Bulevardul Timişoara, şi la doar 30 de minute de centru, mall-ul va avea implicaţii serioase atât asupra centrelor comerciale deja existente în zonă, cât şi asupra preţurilor la apartamentele aflate în vecinătate. Plaza România se va mai bucura de monopol în zonă şi anul viitor, în 2008 urmând să fie finalizată construcţia noului shopping mall. Potrivit preşedintelui Cotroceni Park, Reuven Havar, lucrările se vor finaliza nu mai târziu de luna septembrie 2008. Din acest moment, Plaza România, prin care, în prezent, trec zilnic circa 30.000-35.000 de vizitatori, în timp ce în weekend numărul ajunge la 40.000-45.000 de vizitatori, ar urma să resimtă din plin această concurenţă, în condiţiile în care distanţa dintre cele două centre va fi de nu mai puţin de un kilometru. "Competiţia va sprijini piaţa de retail şi o va ajuta să crească. O piaţă de retail matură va oferi o mai mare încredere retailerilor internaţionali, ca şi celor locali. Fiind compania ce a introdus conceptul de mall în Româ