Daniel Knorr, Extranjero ven a votar! Studioul Protokoll, Cluj-Napoca, octombrie-noiembrie Knorrnu e doar supa la plic, pentru romani. De la ultima Bienala de la Venetia, din 2005, cand Romania a fost reprezentata de artistul international de origine romana Daniel Knorr, rezident la Berlin, numele respectiv inseamna si arta la plic. Un plic subtire cu o propunere-instant, concentrata, ieftina si buna, precum supa omonima, ce a castigat simpatia juriului national: pavilionul Romaniei la Venetia a fost expus la Bienala ca atare, gol si murdar, sub numele European Influenza. Idee (sau poanta) care pe unii i-a scandalizat, iar pe altii i-a entuziasmat. Intram in randul lumii: nu mai expuneam picturici, sculpturici sau retardate instalatii performantioase, cu fite, witz si biti, ci dam de-a dreptul cu tifla, asa cum da bine in arta momentului. Daniel Knorr a intrat in atentia lumii artistice autohtone sau poate ca aceasta din urma a intrat astfel in atentia sa. Expozitia de la Cluj este o manifestare a acestei atentii reciproce. Extranjero ven a votar!(Straine, vino sa votezi!) e un plic pentru Mexic. In vara acestui an, Knorr a fost invitat sa participe intr-o expozitie de grup in capitala Mexicului. In aceeasi perioada, acolo aveau loc alegerile prezidentiale ce urmau sa genereze o adevarata epopee a contestatiilor, care a ocupat prima pagina a stirilor internationale zile de-a randul. Knorr si-a propus sa instaleze in muzeul care-l invitase un centru electoral, unde sa voteze strainii din Mexic (turisti in trecere sau rezidenti), exact in ziua in care se desfasurau alegerile propriu-zise. Ministerul mexican al Culturii i-a interzis aceasta, pe motiv ca votul strainilor este neconstitutional. Artistul si-a instalat urna de votare intr-un troleibuz convertit in galerie, ducandu-si la capat intreprinderea nestingherit. De aici scandalul (veritabil mediu de reactie al arte