Imaginea este, indubitabil, elementul distinctiv in functie de care fiecare dintre noi isi defineste identitatea. Si nu e vorba aici doar de identitatea noastra ca indivizi, ci si de cea a produselor, a companiilor si diferitelor institutii, in definitiv, a tuturor "numelor" care ne inconjoara. In conditiile in care informatiile se afla intr-un flux continuu, se impune din ce in ce mai mult un efort sustinut de actualizare a imaginii, in fata pericolului mereu iminent ca aceasta sa devina desueta.
Este exact ceea ce incearca sa faca un nume cu o sonoritate oarecum neobisnuita pentru domeniul advertisingului - Muzeul Taranului Roman -, prin campania lansata la 20 noiembrie de Mercury Promotions, sub titlul "Muzeul Taranului Roman. Mereu actual. Din 1906". Desi nu este prima initiativa de acest gen din Romania (amintim aici campania realizata de Leo Burnett pentru Muzeul National de Istorie Naturala "Grigore Antipa", sub titlul "Nu se uita usor"), noul proiect Mercury Promotions este inovator prin faptul ca vizeaza nu neaparat o fidelizare a publicului-tinta, ci, mai mult, o restructurare radicala a acestui segment.
Muzeul Taranului Roman tinteste catre publicul tanar
"Imi doresc sa dau o sansa muzeului sa fie cunoscut si de alti oameni decat cei care ne vor fi, oricum, mereu aproape", declara Vintila Mihailescu, directorul Muzeului Taranului Roman, subliniind ca institutia pe care o conduce are nevoie, in mod esential, "de o campanie de comunicare care sa aduca tinerii la muzeu". Acest obiectiv vine ca raspuns la una dintre problemele cele mai acute intampinate de o astfel de entitate culturala, si anume "eclectismul comunicarii si ermetismul", acestea fiind specifice unei atmosfere elitiste, "ultraspecializate, ultraspiritualizate si intelectualizate", de care da impresia un nume ca Muzeul Taranului Roman.
In ceea ce priveste o e