omanii merg in marile orase europene nu pentru a vizita, ci pentru a cumpara produse la preturi mai mici decit in tara. Se merge si in aceste saptamini, desi cea mai buna perioada este cea de dupa sarbatorile de iarna.
Comerciantii din tara au un concurent greu de invins: magazinele din strainatate. Agentiile de turism autohtone au inclus in oferte si programe turistice alcatuite special pentru amatorii de shopping. Soldurile din marile magazine occidentale si preturile mici din bazarele din Turcia transforma un astfel de drum, destul de costisitor, intr-o excursie rentabila.
Principala atractie o constituie obiectele de imbracaminte, dar se cauta si parfumuri si cadouri pentru prieteni.
Sute de solicitari
Preturile acceptabile ale acestor sejururi, in care se pot vizita si unele obiective turistice, fac ca numarul cererilor sa creasca. Astfel de sejururi sint cautate de persoanele cu venituri medii sau peste medie, iar cea mai mare parte a cererii vine din partea femeilor.
Evident, cei care opteaza pentru un weekend intr-o capitala europeana profita de acest lucru si viziteaza si principalele obiective turistice din acel oras. Cei care vor economisi bani in perioada sarbatorilor vor putea sa mearga intr-o astfel de excursie si pentru cumparaturi. Pot sa mearga fie cu avionul, fie cu autocarul.
La cumparaturi in Occident
Marile orase europene sint principalele destinatii pentru amatorii de cumparaturi. Cea mai buna perioada pentru o astfel de excursie este de la inceputul lunii ianuarie pina la sfirsitul lunii martie. Soldurile practicate pentru majoritatea produselor din magazine, dar si preturile accesibile la alte marfuri, fac ca unii romani sa prefere sa-si cumpere cele necesare din strainatate.
Principalele destinatii sint Paris si Milano, dar exista cereri si pentru Pia