Cele patru autobuze noi ale ATT Sighişoara, aduse din Elveţia, au primit avizele de la Ministerul Transporturilor, dar au deocamdată numere "în roşu" şi se preconizează ca într-o săptămână ARR-ul să-şi dea acordul pentru înscrierea lor în circulaţie. Cel puţin aşa speră directorul ATT, Emil Fabian, care ne-a declarat că până la Crăciun noile autobuze articulate, dotate cu senzori, scaune confortabile şi sistem de climatizare vor intra pe traseu. Ele au 10 ani vechime, dar sunt în stare perfectă de funcţionare. De altfel, ATT-ul are planuri mari de viitor pentru activitatea de transport în comun. Societatea vrea să cumpere încă 10 autobuze scurte din oraşul elveţian Baden pe care să le doteze cu sistem GPS şi computere de bord, conectate toate la un dispecerat. Consiliul local a dat undă verde investiţiilor pe care SC ATT SA doreşte să le facă din surse proprii şi care doar pentru sectorul transport sunt estimate la suma de 324.060 lei în 2007. În expunerea de motive pentru aprobarea acestei investiţii s-a arătat că sistemele GPS şi computerele de bord sunt necesare pentru urmărirea eficientă a tuturor autobuzelor în traseu, numărul de kilometri parcurşi, consumul de motorină, eficienţa sau ineficienţa unor trasee.
De asemenea, SC ATT SA intenţionează să înlocuiască actualul sistem de compostare a biletelor de călătorie cu validatoare de bilete care vor imprima pe acestea data, ora, numărul traseului, precum şi alte informaţii pentru personalizarea biletului.
În timpul controalelor, computerul va bloca aceste validatoare, aşa încât "blatiştii" nu-şi vor mai putea composta biletele până ajung controlorii la ei.
Conducerea ATT speră ca în acest fel să fie reduse pierderile sectorului transport în comun. Vestea şi mai bună e că – deşi investiţiile sunt mari, acest lucru nu se va reflecta în buzunarele călătorilor. Va creşte confortul ceea ce va duc