Nokia si-a prezentat viziunea asupra viitorului telefoniei mobile, compania finlandeza preconizand ca Internetul va deveni elementul principal pe o piata mondiala care va numara aproximativ patru miliarde de utilizatori de telefonie mobila in 2010. Compania a apreciat ca Internetul alimenteaza cresterea industriei telecomunicatiilor mobile mai repede decat se anticipa.
"Comunicatiile mobile se transforma inca odata mai repede decat am anticipat multi dintre noi, si suntem in continuare departe de a deveni o piata matura. Internetul a modificat modul in care traim si comunicam cu ceilalti si estimam ca va juca un rol-cheie in evolutia viitoare a grupului Nokia.
Internetul va deveni cu siguranta mobil si va crea noi modalitati pentru oameni de a interconecta si de a afla informatii, indiferent de locul in care se afla", a declarat Olli-Pekka Kallasvuo, presedinte si CEO la Nokia.
Compania finlandeza a afirmat ca nivelul de trei miliarde utilizatori va fi atins in 2007, in loc de 2008 cum a estimat anterior.
Aplicatiile muzicale, serviciile TV oferite pe telefoanele mobile, dar si cele de navigare, vor detine un rol esential in cresterea estimata de Nokia.
Peste jumatate din numarul total de utilizatori de telefonie mobila ar urma sa provina din pietele emergente din regiunea Asia-Pacific, incluzand aici China si India. In plus, Nokia a apreciat ca in acest an piata telefoanelor mobile inlocuite cu altele mai noi va fi responsabila pentru 65% din piata mondiala, urmand a ajunge pana la 80 de procente in 2010.
Jumatate de milliard de utilizatori mobili in China
Nokia, cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, estimeaza ca numarul utilizatorilor mobili din China va creste cu circa 11% in 2007, depasind pragul de 500 de milioane, pe fondul cresterii din zona rurala.
Totodata, pana in 2010, numarul