Daca ar fi sa creionam in cateva cuvinte evolutia pietei romanesti de Internet business in 2006 ar trebui sa recunoastem doua tendinte majore: aparitia primelor vedete create de mediul online, respectiv realizarea primilor pasi catre normalizarea Internetului ca mediu de afaceri sanatos.
Romania va adera in 2007 la Uniunea Europeana, avand cea mai mare rata de crestere a numarului conexiunilor de mare viteza la Internet. Rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet broadband a fost, la finalul anului 2005, de 3,46%, peste media regiunii, care se situa in jurul cifrei de 1,6%.
La jumatatea anului 2006, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet in banda larga in Romania a ajuns la 5,5%, mentinandu-se printre cele mai ridicate din Europa de Sud-Est.
2006 este, fara indoiala, un an in care cifrele sunt incurajatoare. Potrivit unui studiu national de audienta realizat, in luna iulie, de Biroul Roman de Audit al Tirajelor, 43,5% din populatia din mediul urban detine un calculator personal, iar 55,3% din locuitorii oraselor au utilizat un calculator in ulti-mele 12 luni. Cu doua luni inainte, luna mai 2006 aducea un nou record.
Trafic.ro anunta ca numarul internautilor care au accesat in aprilie 2006 Internetul romanesc a depasit pentru prima data cinci milioane.
Audienta din ce in ce mai mare pe care o inregistreaza Internetul romanesc are in principal rolul de a aduce bani in industrie, pe fondul unui impact mediatic important pentru unii jucatori activi in piata de Internet business.
Internetul creeaza vedete
Aproape toate publicatiile traditionale din Romania au ales sa rezerve in 2006 un numar interesant de pagini „fenomenului Internet“. S-a vorbit despre povestile de succes oferite de unii creatori de start-up-uri online romanesti, s-au adus in discutie primii milionari din Internetul autohto