Industria media din Romania s-a pus in miscare si cauta metode si unelte mai precise de evaluare a audientelor in print, televiziune si pe Internet, in asteptarea unei cresteri vertiginoase a publicitatii in anii urmatori, drept continuare la sporurile consistente din ultimii ani.
Atat Asociatia Romana pentru Masurarea Audientei (ARMA), cat si Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) au intrat in priza in ultimele luni, cautand sa asigure, pe viitor, date cat mai corecte si mai consistente pentru mass-media din tara. Acestora este pe cale sa li se adauge, exclusiv pentru domeniul Internet, o noua organizatie, Internet Advertising Bureau (IAB) Romania.
Luna aceasta, ARMA urmeaza sa anunte castigatorul licitatiei prin care va fi desemnata compania care va masura, incepand din 2008, audientele de televiziune, trei companii depunandu-si deja recent ofertele in acest sens. Actualul masurator, TNS-AGB International, ii are drept concurenti pe Mediaresearch (Cehia), in partneriat cu agentia romaneasca Mercury Research, si pe GfK.
La randul sau, BRAT a lansat in octombrie primul SNA Focus, cercetare initiata in urma cu un an, ce completeaza datele calitative precum numarul de cititori ai ziarelor si revistelor cu informatii despre consumul de produse si servicii in randul acestora.
Iar la 1 decembrie urma sa se incheie o prima faza din alta initiativa a BRAT - colectarea de raspunsuri la o selectie de oferte pentru realizarea unui nou tip de studiu, ce urmeaza sa masoare, in mod independent, performantele site-urilor web din Romania.
Acest studiu a fost cerut de peste trei ani de actorii pietei online, dar o intelegere a fost posibila doar la sfarsitul lui august-inceputul lui septembrie 2006.
Agentiile media si publisherii online nu s-au multumit insa cu atat si au mers si mai departe: luna trecuta, ei