Achizitiile din bani publici cu o valoare de pina la 5.000 de euro de bunuri sau servicii pot fi facute on-line, prin intermediul unui catalog electronic, pus la dispozitie prin Sistemul Electronic de Achizitie Publica (SEAP), potrivit unei hotariri a Executivului.
Transmiterea spre publicare in Sistemul Electronic de Achizitie Publica a anunturilor de intentie, de participare si atribuire a contractelor de achizitie publica se va putea realiza numai prin completarea unor formulare si numai de catre autoritatile contractante care sint inregistrate in SEAP.
Incepind cu 1 ianuarie 2007, publicarea anunturilor de intentie, participare si de atribuire se va face in principal in SEAP disponibil pe Internet, astfel incit anunturile sa fie accesibile in mod gratuit si nerestrictionat tuturor operatorilor economici de pe piata.
Operatorul sistemului are obligatia sa asigure oricarui operator economic inregistrat in SEAP accesul liber la informatiile privind atribuirea contractelor.
In cazul in care un operator economic inregistrat in SEAP incalca normele si procedurile de utilizare si securitate ale sistemului, dreptul acestuia de a participa la procedurile de atribuire prin acest sistem poate fi suspendat pentru o perioada de maximum doi ani.
Operatorii economici inregistrati in SEAP care participa la o procedura de atribuire a unui contract, trebuie sa plateasca operatorului Sistemului un tarif de maximum 20 de lei plus TVA, pentru fiecare procedura.
De asemenea, orice autoritate contractanta care atribuie un contract prin SEAP trebuie sa plateasca operatorului Sistemului un tarif de utilizare, care poate avea valori intre 5 si 80 de lei plus TVA, pentru fiecare procedura, in functie de numarul procedurilor si de tipul acestora.
Achizitiile din bani publici cu o valoare de pina la 5.000 de euro de bunu