ABN Amro, cea mai mare banca olandeza, a deschis o sucursala in jocul online Second Life, alaturandu-se astfel altor companii importante prezente in lumea virtuala din Second Life.
ABN Amro va crea o banca virtuala, asemanatoare birourilor reale ale institutiei de credit, care va oferi consiliere financiara.
Initial, sucursala online nu va oferi servicii bancare, in pofida faptului ca Second Life are o economie virtuala, dar acestea ar putea fi disponibile in viitor, a declarat un purtator de cuvant al ABN Amro, citat de Reuters, preluata de Mediafax.
Printre companiile importante prezente in Second Life se numara constructorul auto japonez Toyota si International Business Machines, iar Adidas comercializeaza imbracaminte si accesorii pentru avataruri, imaginile virtuale ale participantilor.
Jocurile online prin intermediul unor site-uri precum Second Life si World of Warcraft creeaza adevarate economii virtuale, prin tranzactii zilnice cu bunuri si servicii in valoare de mai multe milioane de dolari.
Utilizatorii site-ului Second Life, care a fost creat de catre Linden Lab, din San Francisco, cu un profil de economie de piata libera, au posibilitatea de a cumpara sau vinde obiecte virtuale, de la tricouri si pana la elicoptere, pot activa in domeniul imobiliar sau pot contracta servicii de la arhitectura si pana la dansuri exotice.
In cursul unei zile pot avea loc tranzactii de pana la 500.000 de dolari, iar economia Second Life avanseaza cu circa 15% pe luna.
Moneda utilizata pentru tranzactii, dolarul Linden, poate fi convertita in dolari americani prin intermediul unei piete valutare deschise, fiind transformata astfel in bani "reali".
ABN Amro, cea mai mare banca olandeza, a deschis o sucursala in jocul online Second Life, alaturandu-se astfel altor companii importante prezente in lumea virtuala din Second Life