Toyota Motor, al doilea mare producator auto la nivel mondial, in functie de vanzari, a reusit luna trecuta sa se claseze pe locul secund intr-un top al vanzarilor de masini si camioane de tonaj mic, pe piata din Statele Unite, inaintea colosului Ford Motor. Producatorii de masini din Coreea de Sud si Japonia au reusit in noiembrie sa fure din cota de piata a competitorilor americani, chiar la ei acasa.
Vanzarile companiei nipone au inregistrat o crestere de 16 procente in luna precedenta, depasindu-i pe americanii de la Ford, doar pentru a doua oara in istorie. Vanzarile Honda Motor au avansat cu mai putin de 1%, iar cele ale Nissan Motor au consemnat o scadere de 1,6%. Vanzarile companiei Mazda Motor, o subsidiara a Ford, au inregistrat o crestere de 17%, cea mai mare consemnata, in luna noiembrie, de vreo companie asiatica. "Toyota continua sa se distanteze, luna de luna", a declarat, citat de Bloomberg, David Cole, presedintele Centrului de Cercetare Auto din Ann Arbor, Michigan.
"Tinand cont ca Ford isi reduce productia, iar la Chrysler este pe cale sa inceapa procesul de restructurare, nu as fi surprins sa vad Toyota avansand pe pozitia a doua, in 2007", a precizat Cole.
Popularitatea Toyota pe pietele din Statele Unite si Europa a crescut rapid, datorita automobilelor cu consum redus de carburanti, precum modelele Camry si Yaris, dar si a automobilului hibrid Prius, echipat cu un motor pe benzina si unul electric si a SUV-urilor FJ Cruiser si RAV4. "Toyota produce autovehicule de incredere, bazate pe un consum redus de combustibil, care pot fi revandute la un pret apropiat de cel initial", a declarat Jesse Toprak, analist la o companie americana care colecteaza informatii auto.
Cota de piata a producatorilor asiatici a crescut cu 1,3%
Producatorii asiatici de autovehicule au vandut 482.584 de unitati luna trecuta in