50.000 de euro pentru start. Succesul vine insa dintr-un portofoliu important de clienti.
Zeci de agentii specializate in relatii publice au aparut in ultimii ani si in Romania. In acelasi timp, agentiile mai "vechi" din piata si-au diversificat serviciile.
Daca pana de curand companiile prezente la noi nu intelegeau beneficiile comunicarii cu clientii si firmele concurente prin intermediul unei agentii specializate, lucrurile se schimba deja.
Nevoile de comunicare ale companiilor romanesti mai putin cunoscute publicului, dar mai ales numarul tot mai mare a celor nou-venite in Romania, educate sa apeleze la astfel de servicii, au dus la cresterea valorica a pietei de relatii publice.
In teorie, oricine si-ar putea deschide o astfel de afacere, mai ales ca nu este nevoie de un capital de pornire impovarator: 50.000 de euro sunt suficienti pentru a pune pe picioare, intr-un an, propria agentie de PR, spun specialistii.
"In relatiile publice, costurile de infiintare ale unei companii par destul de mici. Daca scoatem din calcul resursele umane, ai nevoie practic de un birou nu prea mare, ceva mobilier, telefoane, calculatoare, conexiune la internet, transport si un rand de abonamente la ziare si reviste", explica Gabriela Lungu, care lucreaza in domeniu de aproape zece ani si care tocmai si-a infiintat propria agentie de PR. "Profitul se consolideaza la nivelul a 3-5 ani", ne-a declarat Silvia Bucur, Director General la Prais Corporate Communications.
Primul contract, inainte de infiintare
In realitate, succesul se masoara in numarul de nume sonore din portofoliu. Iar pentru a porni este aproape obligatoriu sa fi convins deja o companie sa apeleze la serviciile tale. Restul vine din networking, din recomandari, din participarea la licitatii.
@N_