Chiar ieri utilizatorii de Yahoo Messenger din Romania au avut ocazia sa vad intr-o fereastra a programului o reclama a unui produs ce apartine companiei de dulciuri si cafea Alka Grup insotita de un text simplu in limba romana. Cum au reactionat oare romanii la vederea acestui banner? Care sunt costurile unei astfel de campanii? Acestea sunt intrebari pe care ni le punem in mod inevitabil.
Cu siguranta, reactiile utilizatorilor romani au fost caracterizate prin entuziasm si uimire datorita noutatii din peisajul online autohton. Potrivit specialistilor din publicitatea online, acest banner are peste 200 de milioane de afisari lunar in Romania. In acest caz, rate-cardul este de 8 euro/ mia de afisari, iar un milion de afisari, de exemplu, vor costa cateva mii de euro.
Astfell, site-ul produselor "Prajitura casei", de la compania de dulciuri si cafea Alka Grup, este promovat pe cel mai accesat site din lume, yahoo.com, intr-o campanie ce a atras in doua saptamani aproape 20.000 de utilizatori romani.
Campania la produsele Alka se desfasoara prin bannere pe serviciul de e-mail Yahoo Mail, serviciul de mesagerie instant Yahoo Messenger si Inside Yahoo, care contine link-uri catre toate serviciile gigantului internet, a informat directorul de marketing si comunicare de la Alka, Ruxandra Roman.
Compania spera ca prin aceasta campanie sa ajunga la cei 2,5 de milioane de romani care acceseaza zilnic site-ul www.yahoo.com, in special la femeile cu varste cuprinse intre 18-34 de ani si la barbatii intre 25 si 39 de ani. Compania a refuzat sa dea informatii in legatura cu costul campaniei online.
Campania, inceputa pe 21 noiembrie si programata sa se incheie la 31 decembrie, a atras in primele doua saptamani majoritatea vizitatorilor site-ului www.prajituracasei.ro: din cei 20.000 de utilizatori unici care au accesat in aceasta perioada site-ul, 95%