Seful Vamii Romane, Gelu Stefan Diaconu, si omologul sau bulgar, Assen Assenov, au stabilit, saptamana trecuta, procedurile vamale privind transportul de marfuri pe Dunare, care trebuie indeplinite incepand cu 1 ianuarie 2007.
In declaratia comuna, semnata la Bruxelles, sunt mentionate principalele responsabilitati ale birourilor vamale amplasate pe malurile Dunarii - 11 in Romania (Calafat, Bechet, Corabia, Turnu Magurele, Zimnicea, Giurgiu, Giurgiu Zona Libera, Braila, Galati si Tulcea) si 8 in Bulgaria (Vidin, Lom, Orjahovo, Somovit, Svistov, Ruse, Tutrakan si Silistra), precum si documentele care trebuie prezentate pentru dovada statutului comunitar al marfurilor.
Astfel, pentru marfurile transportate intre Romania si Bulgaria, dovada statutului comunitar va fi facuta prin prezentarea unui document T2L, intocmit in conformitate cu Regulamentul Vamal Comunitar. Documentul T2L si manifestul marfurilor folosit de companiile navale vor fi vizate de biroul vamal din portul de plecare.
Pentru marfurile transportate din alt stat membru in Romania sau Bulgaria, dovada statutului comunitar va fi facuta prin unul dintre documentele prevazute la Articolul 314c din Regulamentul Vamal Comunitar.
In cazul in care transportul din alt stat membru in Romania sau Bulgaria este efectuat sub regimul de tranzit comunitar intern, biroul vamal de intrare va functiona ca birou vamal de tranzit sau destinatie, conform datelor din declaratia de tranzit. In aceste cazuri nu este nevoie de nicio dovada specifica cu privire la statutul comunitar.
De asemenea, in cazul in care marfurile sunt transportate din Romania sau Bulgaria in alt stat membru, dovada statutului comunitar va fi facuta prin prezentarea unui document T2L vizat de biroul vamal din portul de plecare.
In ceea ce priveste marfurile transportate peste Dunare, pe pod sau cu feribotul, nu sunt