Dupa 10 ani de existenta, DVD-ul primeste tot mai multe semnale ca sfarsitul dominantei sale se apropie, Internetul fiind inca o data principalul �vinovat�
Chiar daca era DVD-ului nu se va incheia in perioada imediat urmatoare, miscarile din piata ale gigantilor mondiali arata ca alte variante de comercializare si vizionare a formatelor video incep sa fie luate in seama. Un sistem de distributie foarte vast precum si o piata de desfacere mai mare comparativ cu cea a download-urilor reprezinta principalele atuuri ale DVD-ului in acest moment. Insa noile directii de dezvolatare ale furnizorilor de continut video aduc DVD-ul tot mai aproape de lista speciilor tehnologice pe cale de disparitie.
Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume si in acelasi timp cel mai mare comerciant de filme din SUA a anuntat saptamana trecuta ca va introduce din 2007, pe site-ul propriu, un serviciu online de comercializare a productiilor video. Oficialii companiei au precizat ca desi in acest moment nu pot fi anuntati partenerii pe acest nou segment de afaceri, se poarta negocieri cu toate casele mari de productie, tehnologia fiind furnizata de Hewlett-Packard.
Un alt semn ca in viitor comercializarea filmelor se va face in principal prin intermediul Internetului este anuntul companiei BitTorrent privind comercializarea filmelor si a show-urilor TV pe siteul BitTorrent incepand cu luna februarie a anului viitor. BitTorrent, cunoscuta anterior ca fiind raiul celor celor care pot descarca filme fara a plati drepturi de autor, a precizat ca a incheiat deja acorduri cu opt companii media, printre care Century Fox, Paramount si MTV Networks.
Analistii estimeaza ca majorarea vanzarilor online a productiilor TV se va reflecta in curand in diminuarea celor de DVD-uri. Principala explicatie este data de rapiditatea cu care clientii unui magazin online pot viziona un film: produ