Sâmburele scandalului de 13 milioane de euro pentru autobuze in valoare de doar 4,4 milioane de euro a fost udat cu ilegalitati chiar in gradina Regiei Autonome de Transport Craiova, cu mult timp inainte de licitatie. Numai anchetatorii pot proba insa daca sefii RAT au ocolit legea penal sau sunt doar inofensivi contravenienti. Toate incercarile sefilor Regiei Autonome de Transport Craiova de a se preface târâti aproape cu forta in noroiul licitatiei pentru cumpararea celor 40 de autobuze au esuat: legea prevede limpede estimarea valorii contractului de catre viitorul beneficiar al produsului intr-un dosar al licitatiei, care este chiar certificatul de nastere al acesteia. Adjudecarea licitatiei de catre participantii cu cea mai costisitoare oferta a fost posibila tocmai fiindca nu a existat o asemenea estimare, dupa cum, incercând sa se disculpe, sustin jupânii RAT Craiova. Directorul general, Virgil Boboc, directorul economic, Marian Teodorescu, si inginerul-sef, Nastase Sutru (ultimii doi - membri in comisia de licitatie), au pozat, când in grup, când separat, in maicute de manastire, invocând corectitudinea licitatiei. Mai mult, Virgil Boboc declara la o luna si jumatate de la deschiderea ofertelor ca inca de atunci a considerat pretul inacceptabil, dar „n-a avut ce face“, si ca va pune câstigatorilor conditii pe care acestia nu le vor putea inghiti. „Urmeaza negocierile, la care noi o sa punem niste conditii, pe care ei sigur nu o sa le accepte. Deci nu vom semna contractul“, a afirmat Boboc. Si când se contrazic, si când ingâna aceeasi partitura, toti cei trei nadajduiesc ca vor iesi basma curata, fara sa-si dea osteneala sa priceapa ca au comis-o: licitatia nu a fost legala, iar Virgil Boboc nu numai ca nu avea ce face, dar, ca director general al autoritatii contractante, era obligat sa semneze nota de estimare a contractului de achizitie, valoare care cuprin