Nokia vs. Motorola
Producatorii de telefonie mobila sunt in fierbere. In ultima perioada cei mai importanti jucatori de pe piata, Nokia si Motorola, trec printr-o frenezie a achizitiilor, cheltuind sute de milioane de dolari pe companii de software, content si servicii.
Informatia pe scurt:
Nokia si Motorola sunt in mijlocul unei intense campanii de achizitii
Prin aceste cumparari, cei doi giganti isi schimba politica de dezvoltare
Cele doua directii catre care se ibdreapta sunt: serviciile multi-media orientate catre consumatori si solutii avansate pentru afaceri
Este o schimbare a majora a politicii celor doua companii, o miscare despre care analistii citati de presa internationala spun ca va face din telefonul mobil un device multi-functional cu mult mai avansat decat in acest moment.
“Nu mai vor sa fie producatori de hardware. A trebuit sa se mute la un alt nivel, unul care sa le permita integrarea serviciilor lor cu cele de Internet”, spune Geoff Blaber, analist in cadrul firmei de cercetare IDC, citat de International Herald Tribune.
Achizitii pe banda rulanta
Seria achizitiilor a fost inceputa de Nokia prin preluarea companiei producatoare de software pentru e-mail Intellsync. Tranzactia, al carei pret s-a ridicat la 430 de milioane de dolari, a fost perfectata in luna februarie 2006.
A urmat Gate 5, o companie germana specializata in aplicatii software pentru navigarea prin satelit si harti digitale, sistem ce a fost deja introdus pe terminalele Nokia N95, iar in luna octombrie au cumparat pentru 60 de milioane de dolari compania Loudeye, specialiata in vanzarea de muzica in format digital.
In tot acest timp Motorola a procedat de o maniera asemanatoare. Pe 10 noiembrie compania a anuntat finalizarea tranzactiei prin care a achizitionat Good Technology, u