Lumile virtuale au inceput sa se dezvolte de cativa ani, si totusi abia acum au devenit interesante pentru marile corporatii. Pentru analizarea si examinarea tendintelor in acest domeniu, compania IBM a invitat cativa analisti si experti atat din randul presei cat si din propria organizatie pentru a avea un schimb liber de idei pe aceasta tema.
Intalnirea s-a desfasurat in paralel, la sediul IBM din Londra, si simultan pe o insula virtuala din Second Life, avand aceiasi participanti.
Second Life (SL - http://secondlife.com) reprezinta cea mai atractiva comunitate virtuala 3D ce este construita si detinuta de proprii locuitori, avand un total de 1.791.246 locuitori din toata lumea. Practic, Second Life a fost lansata comercial in anul 2003 de Laboratoarele Linden, cu sediul in San Francisco.
Ceea ce deosebeste SL de orice alta comunitate virtuala 3D este legatura economica dintre acesta si lumea reala. In economia SL, totul se poate vinde si cumpara intre locuitori in Linden Dolari (L$). Exista chiar si o rata de schimb intre L$ si USD ce variaza zilnic in functie de vanzarea sau cumpararea de moneda electronica (1USD = 271 L$).
Totul incepe cu achizitionarea de teren in lumea virtuala, pentru care (in functie de marimea lui) se plateste o suma ce poate ajunge la 1675 USD pentru o intrega regiune. Totusi, aceasta reprezinta doar achizitionarea terenului; in cazul in care se doreste cumpararea unei insule pe care deja au fost facute constructii etc., trebuie negociat pretul cu proprietarul acesteia.
In cazul Second Life exista chiar si povesti de succes, oameni care au devenit milionari prin vanzarea de bunuri si servicii corespunzatoare nevoilor personajelor (avatarurilor) din lumea virtuala. Astfel, cu un cont premium de doar 9,75 USD, Anshe Chung, personajul virtual creat de Ailin Graef, o profesoara