Sustinand ca lucrarile la Drumul National 66A "trebuie oprite definitiv pentru a proteja peisajul forestier intact din Retezat", reprezentantii Greenpeace au salutat, ieri, printr-un comunicat, decizia Prefecturii Hunedoara de suspendare a constructiei, pana la finalizarea planului urbanistic zonal si obtinerea tuturor aprobarilor necesare. "(...) Avem convingerea ca studiul de impact asupra mediului va fi nefavorabil si ca acest drum inutil nu va fi niciodata construit, de vreme ce are consecinte distructive asupra mediului si nu reprezinta solutia pentru reabilitarea economica a zonei", a declarat Gabriel Paun, coordonator campanii Greenpeace.
In urma cu o luna, Greenpeace a solicitat Guvernului Romaniei sa opreasca lucrarile la DN 66A, care ar urma sa lege orasele Petrosani si Baile Herculane, deoarece beneficiarul proiectului, Directia Regionala Drumuri si Poduri Timisoara (DRDPT), construieste ilegal sectorul II al drumului (Campu lui Neag, km 37+600 - Campusel, km 47+440), fara studiu de impact actualizat, fara acordul de mediu al Agentiei de Protectia Mediului Hunedoara si fara avizul Consiliului Stiintific al Parcului National Retezat. Garda de Mediu a amendat DRDPT pentru desfasurarea lucrarilor in lipsa documentatiei necesare, dar nu a sistat lucrarile care au avansat amenintator, distrugand valea deja pana la 1 km de PFI.
Oprirea definitiva a intregului proiect la Campusel reprezinta singurul compromis viabil care poate aduce suficienta dezvoltare economica pe termen lung in Valea Jiului de Vest si poate asigura protejarea PFI din Retezat. Din aceste motive, reprezentantii Greenpeace cer Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara (DRDPT) si Guvernului Romaniei sa opreasca definitiv constructia DN 66A la Campusel.
Asa cum am mai scris, constructia DN 66A nu este justificata nici din punct de vedere financiar, o data ce exista deja