Iata ca, in sfarsit, turismul autohton va fi reprezentat din nou de o entitate de sine statatoare. Aceasta s-a desprins de Ministerul Transporturilor si Constructiilor, Autoritatea Nationala pentru Turism trecand direct in subordinea premierului. Reactiile asupra masurii nu au intarziat sa apara, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism considerand aceasta decizie drept un eveniment deosebit de important pentru toti lucratorii din turism, si nu numai.
"In situatia nou creata, patronatele din turism vor putea, cu mai multa eficienta, sa reprezinte sprijinul logistic si profesional in concretizarea si derularea unei strategii coerente de dezvoltare a turismului romanesc pe termen lung, in conformitate cu partile bune ale conceptelor deja existente pe piata", se arata intr-un comunicat al institutiei.
Vizibilitate si reprezentativitate
Potrivit Asociatiei, instituirea unui organism ca reprezentant al intereselor turismului romanesc are o multitudine de avantaje. In primul rand este vorba de "vizibilitatea" si reprezentativitatea mai buna a entitatii guvernamentale. De asemenea, ca alternativa viabila si de viitor pentru economia romaneasca, turismul va beneficia de existenta unor oportunitati pentru obtinerea de fonduri importante de la institutii europene prin proiecte; derularea lor cu mai multi factori implicati in aceasta activitate, la nivel central si al autoritatilor locale, ar crea un plus de imagine pentru sectorul de turism.
Totodata, s-ar obtine o autoritate sporita in dialogul social si cu partenerii sociali, patronali sau sindicali. Pe langa acestea, s-ar pastra o legatura mai buna cu institutiile europene si altele similare din diferite tari, contribuind la o imagine favorabila a turismului romanesc.
Investitii pe segmente de activitate
Potrivit ANAT, organismul guvernamental va creste inve