Că toate companiile româneşti vor avea o viaţă mai grea după integrarea în UE deja se ştie. Că unele au început, de ceva timp, să se pregătească pentru momentul-cheie, de asemenea, se ştie. Ce nu se ştie exact este cât de mult vor profita companiile care implementează soluţii EAS (Enterprise Application Suite) de pe urma temerilor firmelor mai mici. Implementatorii de soluţii ERP (enterprise resource planning) şi CRM (customer relationship management) au început deja să-şi
Că toate companiile româneşti vor avea o viaţă mai grea după integrarea în UE deja se ştie. Că unele au început, de ceva timp, să se pregătească pentru momentul-cheie, de asemenea, se ştie. Ce nu se ştie exact este cât de mult vor profita companiile care implementează soluţii EAS (Enterprise Application Suite) de pe urma temerilor firmelor mai mici.
Implementatorii de soluţii ERP (enterprise resource planning) şi CRM (customer relationship management) au început deja să-şi adapteze ofertele la cerinţele companiilor mici şi mijlocii. După ce în ultimii ani creşterea acestei pieţe a fost susţinută în principal de birourile locale ale marilor corporaţii, a venit şi rândul companiilor cu cifre de afaceri de până la 25 de milioane de euro să acorde o mai mare atenţie soluţiilor informatice. „Introducem în portofoliu companiile de „middle market“, după ce, până acum, ne-am ocupat de companiile mari, care îşi permit o soluţie de CRM sau ERP completă“, spune Horaţiu Berdilă, director comercial la Softwin.
„Vorbim chiar şi de entry-level“, adaugă el, spunând că sunt 4.000-5.000 de companii care au până la 5 milioane de euro cifra de afaceri şi că aproximativ 10% – 12% din acestea urcă anual în pătura de mijloc, ceea ce înseamnă o cifră de afaceri de 20 – 25 de milioane de euro. Cristian Udrescu, director general la Wizrom Software, estimează pentru anul viitor o creş