Cele mai multe dintre companii figureaza cu sediile in Bucuresti. Exceptie fac Tarom, Toyota si Tuborg (Ilfov), Braiconf Braila, Fulga Alba Iulia si cele clujene.
Catalogul include marca Gerovital, dar nu face nici o referire la Farmec Cluj, care fabrica mai multe produse cu aceasta denumire. Autohtona Banca Transilvania (BT) este ignorata, in schimb apare BRD Societe Generale Romania. Pe de alta parte, figureaza, intre cele 66 de superbranduri ale Romaniei, Nokia, Castrol, BMW sau Colgate.
Dintre elementele care fac un superbrand, notorietatea s-ar clasa pe ultimul loc. Primele trei sunt focusarea pe o linie, constanta si omogenitatea in manifestare si testul timpului. Ursus respecta aceste elemente, brandul Jolidon si-a castigat si el notorietatea. Pentru absenta BT nu am o explicatie, spune Bogdan Branzas, CEO Branzas Design, partener Interbrand in Romania.
La noi nu se poate face o clasificare reala. Metoda de evaluare a partenerului nostru este sigura, dar nu poate fi aplicata in Romania pentru ca multe dintre cifrele de la baza unei evaluari solide nu sunt disponibile, explica Branzas.
Branduri de top
MOL a intrat in Romania in 1995, iar in 2005 avea de trei ori mai multi clienti decat in 200
A vandut 500 de milioane de tone de combustibil in 2006 si are o cota de piata de 13%. In 2005, a obtinut o cifra de afaceri de 420 de milioane de euro, iar finalul 2006 va gasi compania cu 122 de statii in toata tara. Superbrands vorbeste despre marketing activ si dinamic sub sloganul «Dinamism fara limita». Fondata in 1993, Jolidon numara 1350 de angajati.
Detine un lant de 55 de magazine (dintre care cinci in Ungaria), iar numarul acestora va creste cu 50% in lunile urmatoare. Lenjeria si costumele de baie sunt exportate in Italia, Franta, Ungaria, Germania, Elvetia, Belgia. Lituania, Africa de Sud, Canada