Scolile de soferi vor opera, incepand de anul viitor, majorari semnificative ale preturilor practicate pentru cursurile de practica si teorie rutiera, mergand pana la dublarea acestora. Motivatia acestui gest o reprezinta pe de o parte alinierea la preturile practicate de tarile UE, iar pe de alta parte investitiile pe care aceste scoli vor trebui sa le faca, conform noilor prevederi legale, in clasele de curs, baza materiala si parcul auto.
Astfel, daca pana in prezent preturile practicate la un curs de conducere pentru categoria B se ridicau la maximum 200 de euro, din 2007, acestea ar putea costa 400 de euro.
"Cu siguranta vom majora preturile, pentru ca, in timp ce noi cerem 200 de euro pentru cursuri de soferie, inclusiv teoretice, preturile in Vest sunt de 5 ori mai mari", ne-a declarat Eugen Chirila, persoana desemnata, in cadrul Dinu 2000.
Categoric in exprimare este si Marius Teodorescu, director general la Scoala de Soferi Teo, acesta afirmand ca preturile practicate de societatea pe care o conduce se vor dubla. Motivatia consta in investitiile mari pe care, in conditiile noilor prevederi legale, va trebui sa le efectueze si care vor ajunge la 500.000 euro. "Sa ne gandim numai la aceasta tampenie de simulator a carui existenta in salile de curs este impusa prin lege, construit de o singura firma din Bacau si care costa 12.000 euro.
In al doilea rand, nu mai pot sa efectuez cursuri de soferie pe camioanele si autobuzele mai vechi pe care inainte puteam sa le achizitionez cu sume modeste, iar acum va trebui sa dau cel putin 100.000 de euro pe fiecare", a spus Teodorescu.
Potrivit acestuia, noile prevederi vor face sa dispara scolile de soferi care acum functioneaza in ilegalitate, ceea ce este un lucru bun, pentru ca practicau o concurenta neloiala eludand statul prin diverse inginerii financiare.
In schimb cei mari,