Împinşi de concurenţă, asigurătorii români îşi caută clienţi şi dincolo de graniţăAsirom vrea să vândă asigurări auto, poliţe de bunuri şi de viaţă în străinătate, Asitrans ţinteşte clienţi corporate din Ungaria şi Bulgaria, Astra doreşte să îşi mărească afacerile cu asigurări maritime în Orientul Mijlociu, iar City Insurance va aborda Italia pe segmente de nişă.De ce ar cumpăra un client din străinătate un produs românesc de asigurare? Companiile autoht
Împinşi de concurenţă, asigurătorii români îşi caută clienţi şi dincolo de graniţăAsirom vrea să vândă asigurări auto, poliţe de bunuri şi de viaţă în străinătate, Asitrans ţinteşte clienţi corporate din Ungaria şi Bulgaria, Astra doreşte să îşi mărească afacerile cu asigurări maritime în Orientul Mijlociu, iar City Insurance va aborda Italia pe segmente de nişă.
De ce ar cumpăra un client din străinătate un produs românesc de asigurare? Companiile autohtone mizează pe preţurile mai mici la poliţe comparativ cu ţările vest-europene şi pe o experienţă mai mare faţă de firme din ţări precum Republica Moldova sau Albania. Toate acestea, în contextul în care asigurătorii locali nu mai atrag atât de uşor clienţi pe piaţa internă, iar cotele de piaţă sunt tot mai greu de menţinut.
Asirom, de exemplu, pierduse, după prima jumătate a anului, aproape 3,5 puncte procentuale din cota de piaţă la asigurările generale (16,5% în primele şase luni ale lui 2005). Şi Omniasig s-a confruntat cu o scădere la asigurările generale. Companii precum Astra, Asiban sau Asitrans au reuşit să îşi majoreze cotele de piaţă faţă de anul trecut, dar cu procente infime. Una e să creşti de la 0,84 la 1,5%, în cazul Asitrans, şi alta să urci de la 20,6% la 22,3%, aşa cum a făcut Allianz-Ţiriac.
Într-o industrie estimată la 1,7 miliarde de euro pentru final de an, marile grupuri internaţionale prezente în Român