Administratia locala din Cluj-Napoca a luat primele masuri pentru a schimba statutul de "copii second-hand" cu care sunt tratati in prezent micutii din cresele de stat.
Desi sunt primele institutii educationale in care intra majoritatea copiilor, odata ce se finalizeaza cei doi ani de concediu al mamelor, statutul acestor unitati a ramas oarecum marginal, fiind privite de cele mai multe ori ca si cum ar fi tolerate atat de sistemul sanitar, cat si de cel educational.
Si asta, deoarece micutii devin importanti si beneficiaza de investitii abia dupa ce intra la gradinita, la varsta de trei ani. Acest "tratament" este vizibil in special in centrele care au cuplata cresa cu gradinita.
Consiliul Local a adoptat, in ultima sedinta, o decizie din initiativa primarului Emil Boc, privind infiintarea unui centru bugetar de coordonare si administrare a creselor din oras. Unitatea va avea un director, un contabil-sef, un inspector de specialitate, trei referenti si trei medici pediatri si va avea pe statul de plata cei 119 angajati ai creselor clujene.
Pana acum aceste institutii au avut un statut neclar, fiind dublu subordonate, atat Spitalului Clinic de Copii, care ii avea ca salariati pe angajatii creselor, cat si Consiliului Local, care este proprietarul spatiilor in care functioneaza aceste institutii.
"In fapt, aceasta schimbare nu face decat sa aduca lucrurile la normal si sa simplifice aceasta activitate", a declarat seful serviciului Resurse Umane din cadrul Primariei, Iosif Madru.
"Banii pentru salariile angajatilor creselor veneau tot de la bugetul local, insa prin conturile Spitalului Clinic de Copii. Din 1 ianuarie, insa, banii vor merge direct de la bugetul local la centrul bugetar, si la angajati", a adaugat aceeasi sursa.
In Cluj-Napoca exista 13 crese, dintre care 3 au program saptamanal, pentru copii ai caror