Poate că nu există post mai dificil pe piaţa românească decât cel de manager al unui retailer de electronice şi electrocasnice. Cum vor face faţă nou-veniţii?Dacă managerii străini veniţi în România consideră că e o provocare şi un lucru neobişnuit pentru ei să lucrezi pe o piaţă care creşte puternic pe toate segmentele, iată că sincopa numită retail – unde primul abandon al unui jucător român, Univers’All, în faţa avalanşei de străini s-a consemnat s�
Poate că nu există post mai dificil pe piaţa românească decât cel de manager al unui retailer de electronice şi electrocasnice. Cum vor face faţă nou-veniţii?
Dacă managerii străini veniţi în România consideră că e o provocare şi un lucru neobişnuit pentru ei să lucrezi pe o piaţă care creşte puternic pe toate segmentele, iată că sincopa numită retail – unde primul abandon al unui jucător român, Univers’All, în faţa avalanşei de străini s-a consemnat săptămâna trecută – schimbă lucrurile. Ce strategii ar putea adopta aceştia pentru a nu fi puşi în postura de a se trezi „carne de tun“ pentru acţionari? Cu alte cuvinte, cum îşi vor îndeplini aceştia obiectivele din contractul de management?
Dacă privim raportul vizând activitatea la finele trimestrului III, comunicat de Flamingo bursei, se poate observa că majoritatea veniturilor provin tot din vânzarea de electrocasnice, şi mai puţin din electronice sau IT&C. Lucru admis şi de Lorand Szarvadi de la Domo. „Noi suntem conştienţi că viitorul e al produselor IT şi mai puţin al celor «albe», dar adevărul e că până acum profitul obţinut din vânzarea de electrocasnice a fost mâncat de devalorizarea accelerată a produselor IT&C“, spune el.
Explicaţia acestui fapt rezidă într-un specific al pieţei IT mai puţin sesizat de cei fără experienţă în domeniu. Pe de o parte, produsele foarte scumpe, high-end, care încorporează tehnologi