Împinşi de concurenţă, asigurătorii romåni îşi caută clienţi şi dincolo de graniţăCreşterea competiţiei interne împinge companiile autohtone spre ţările vecine. Reţeta succesului: tarife mai mici decât cele practicate de firmele din Vest şi o experienţă mai mare, când vine vorba de pieţe precum Moldova sau Albania.De la mic la mare, companii de asigurare, precum Asitrans, City Insurance sau Asirom şi Astra-Uniqa, încep să caute alternative de extindere în regiun
Împinşi de concurenţă, asigurătorii romåni îşi caută clienţi şi dincolo de graniţă
Creşterea competiţiei interne împinge companiile autohtone spre ţările vecine. Reţeta succesului: tarife mai mici decât cele practicate de firmele din Vest şi o experienţă mai mare, când vine vorba de pieţe precum Moldova sau Albania.
De la mic la mare, companii de asigurare, precum Asitrans, City Insurance sau Asirom şi Astra-Uniqa, încep să caute alternative de extindere în regiune. Cele mai mari firme româneşti se confruntă, în ţară, cu o plafonare a cotei de piaţă, din cauza competiţiei puternice venite din partea multinaţionalelor.
Alţi asigurători români au deja experienţă cu clienţi străini pe linii specifice de asigurare, cum e cazul Astra, pentru asigurările maritime sau abordează segmente de nişă, cum ar fi City Insurance. Cu toate că Asitrans aproape şi-a dublat cota de piaţă în ultimul an (la circa 1,5%), compania speră că o colaborare strânsă cu brokeri din Ungaria şi Bulgaria îi va aduce, pe lângă două sau trei milioane de euro suplimentare în conturi, imaginea şi experienţa necesară adaptării la piaţa UE. „Tarifele de prime se calculează actuarial, în funcţie de zona de aplicare, deci nu se vor putea folosi mecanic, să spunem, cotele CASCO din România într-o altă ţară europeană“, spune Cătălin Stroe, manager la Divizia Vânzări şi Marketing din cadrul Asirom. „Totuşi, vom în