Anul acesta, în intervalul ianuarie-octombrie, băncile româneşti au avut 73.000 de inserţii în presă, TV şi radio, cu 64% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2005. Concurenţa acerbă a propulsat piaţa bancară în top 10 al celor mai promovate categorii din acest an. Toţi analiştii pieţei media includ sistemul bancar printre cele mai dinamice domenii în campanii de comunicare şi promovare. Monitorizările Alfa Cont arată că, până la sfârşitul lunii octombrie 2006
Anul acesta, în intervalul ianuarie-octombrie, băncile româneşti au avut 73.000 de inserţii în presă, TV şi radio, cu 64% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2005. Concurenţa acerbă a propulsat piaţa bancară în top 10 al celor mai promovate categorii din acest an.
Toţi analiştii pieţei media includ sistemul bancar printre cele mai dinamice domenii în campanii de comunicare şi promovare. Monitorizările Alfa Cont arată că, până la sfârşitul lunii octombrie 2006, volumul brut de publicitate (calculat pe tarifele-listă) pe TV, presă şi radio s-a ridicat la 79 de milioane de euro. (Suma netă este cu mult mai mică, pentru că este greu de stabilit discounturile.) Cifra este cu 100% mai mare decât anul trecut. Dacă o comparaţie a volumului brut poate conduce la o concluzie triumfalistă, publicitatea la bănci
s-a dezlănţuit!, mult mai relevantă (şi sigură!) este comparaţia pe numărul de inserţii (spoturi şi machete): 73.000 în 2006, faţă de 44.000 în 2005.
Cel mai utilizat canal de comunicare a fost televiziunea, care a atras un volum brut de 60,5 milioane de euro (32.077 difuzări), potrivit monitorizării Alfa Cont. Presa scrisă a avut 22.000 de machete publicitare de la bănci, cu 29% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar radiourile s-au mulţumit cu 19.000 de difuzări, obţinând o creştere de 58%. Tragem linia (ca un bancher) şi calculăm: vo