O legislatie ambigua lasa loc de interpretari. Jocurile video violente, rasismul si xenofobia pe internet au tinut paginile ziarelor in ultima vreme, dupa ce un tanar german, pasionat al razboaielor pe calculator, a ranit mai multe persoane intr-o scoala si apoi s-a sinucis.
O legislatie ambigua lasa loc de interpretari. Jocurile video violente, rasismul si xenofobia pe internet au tinut paginile ziarelor in ultima vreme, dupa ce un tanar german, pasionat al razboaielor pe calculator, a ranit mai multe persoane intr-o scoala si apoi s-a sinucis.
Albii sunt eroii, iar asiaticii sau africanii sunt ticalosii din majoritatea jocurilor video, arata Robert Parugao, cercetator canadian. Aceste sabloane sunt sanctionate in productiile cinematografice sau de televiziune, dar in industria jocurilor nu sunt reglementate. "Jocurile video sunt reprezentative pentru societatea in care traim, nu sunt doar distractii pentru tineri", a declarat cercetatorul. Acestea genereaza venituri de trei miliarde de dolari pentru americani, si este necesar ca cineva sa se ocupe de stereotipurile pe care le vehiculeaza, a completat el.
Cum stau lucrurile la noi? Luna trecuta a avut loc si in Romania o masa rotunda organizata de Agentia de Monitorizare a Presei (AMP) pe tema rasismului si discriminarii in spatiul virtual. Participantii au urmarit aflarea unor solutii complementare pentru a evita discriminarea online: autoreglementarea, educatia si crearea unui grup de experti la care autoritatile romane sa poata apela pentru lamurirea anumitor aspecte. Legislatia in cazul discriminarii, actiunilor sexiste sau nationaliste difera mult de la o tara la alta, iar ce poate fi o declaratie xenofoba intr-un stat intra in limitele libertatii de exprimare in altul. Un continut ilegal si interzis pe un server poate deveni accesibil pe mai multe servere din jurisdictii diferite, iar acc