Retailerii vizeaza pietele pe care ocupa pozitii dominante. Vanzarea diviziilor secundare are ca scop cresterea profiturilor
Grupul olandez Ahold, al patrulea retailer din domeniul alimentar, din punctul de vedere al vanzarilor, a anuntat in luna noiembrie ca va vinde operatiunile detinute in Polonia si Slovacia, dar si Foodservice, sucursala sa din Statele Unite, alaturi de reteaua americana de magazine de retail Tops, informeaza Reuters, preluata de Mediafax. Conform editiei din 8 noiembrie a cotidianului online "The Prague Post", aceasta masura "este un alt exemplu de companie de retail care-si sisteaza pierderile in tarile in care are o cota de piata in scadere pe masura ce piata de retail alimentar a Europei Centrale continua sa se consolideze".
Astfel, vanzarea operatiunilor din cele trei tari mai sus amintite marcheaza intentia retailerului olandez de a transforma Republica Ceha in centrul procesului sau de dezvoltare in Europa. "Acum este timpul sa ne concentram toate eforturile asupra intaririi pozitiilor competitive pe care le detinem pe piata de retail din Republica Ceha", a declarat pentru publicatia citata Johan Boeijenga, directorul general al Ahold pentru Europa Centrala.
Parasirea SUA va aduce o reducere a costurilor cu 500 mil. euro
Desi detine cel mai mare lant de supermarketuri din Olanda, 74% din vanzarile Ahold sunt realizate in Statele Unite, compania detinand magazine alimentare in Ohio, New York si Pennsylvania. Cu toate acestea insa, retailerul olandez intentioneaza totusi sa vanda operatiunile pe care le detine in aceasta zona, reunite de divizia Foodservice, ca parte a unei ample actiuni de restructurare a companiei. Aceasta miscare, care semnaleaza retragerea companiei de pe piata americana, nu este, conform oficialilor companiei, un semn al problemelor interne, retailerul olandez intentionand