Dorind sa concretizeze ideea de a promova in lume arta si artistii nostri de cota, Institutul Cultural Roman a lansat, sub genericul „Romania de linga tine“, o serie de turnee in centre europene de traditie. Astfel, a propus, zilele trecute, concerte sustinute de Filarmonica bucuresteana in orase care, intimplator sau nu, au capatat pentru noi, in aceasta perioada, o semnificatie cu totul speciala – Luxemburg (in 2007, alaturi de Sibiu, Capitala europeana a culturii), Bruxelles – „inima“ Uniunii Europene, in care ne vom ocupa locul firesc incepind de la 1 ianuarie – si, incununind acest periplu, concertul final s-a desfasurat in celebra sala Concertgebow – Amsterdam.
Iar ideea de a alatura artistilor romani sositi din tara interpreti a caror cariera se desfasoara in strainatate, dar care au continuat sa ramina la fel de… romani, s-a implinit prin invitarea unor solisti al caror nume s-a impus pe meridianele lumii.
Noua sala cu peste 2.000 de locuri a Filarmonicii din Luxemburg (a carei forma amintea cumva de un cuirasat, cu acustica buna si dotari ultramoderne), cea de aprox. 1.200 de locuri de la Bruxelles – fosta sala Radio (acum Flagey Hall) –, precum si superba Concertgebow au devenit spatiul ideal pentru concertele aplaudate entuziast de un public extrem de numeros, in mare parte „platitor de bilete“ (aspect esential pentru o reala intilnire a melomanilor din tarile respective cu muzicienii nostri, pe care i-au descoperit cu incintare), dar si de multi conationali stabiliti pe acele meleaguri, fericiti sa reasculte o orchestra indragita poate din copilarie.
La Luxemburg si Bruxelles, programul a inclus Suita nr. 1 de Enescu, Dansuri simfonice de Rahmaninov si Concertul nr. 2 de Chopin – solista fiind pianista Mihaela Ursuleasa, pe care am regasit-o mai „incarcata“ in plan expresiv, cintind cu reala placere sub bagheta maestrului