Discutiile s-au axat pe cea mai mare problema a orasului nostru: urbanismul. Strategiile de dezvoltare propuse de echipa Primariei, dar si termenele de finalizare inaintate de administratia locala au fost contestate de cei prezenti.
Mai multi arhitecti au avertizat administratia de faptul ca politica de dezvoltare urbana durabila duce lipsa de creativitate si inovatie, dar si de proiecte concrete. Astfel, zona istorica, propusa spre reamenajare, nu are nici un proiect concret, asa cum a abservat arhitectul Emanoil Tudose.
De asemenea, lipsa locurilor de parcare-problema de acum notorie pentru clujeni -, precum si traficul infernal din oras nu si-au gasit in aceasta strategie o solutie viabila. Ar trebui sa diminuati fenomenul de parcare in zona centrala a orasului, iar parkingurile sa fie redirectionate spre cariere.
De asemenea, traficul infernal ar fi diminuat daca s-ar introduce circuite de maxi-taxi, pentru ca, astfel, clujenii vor circula mai putin cu autoturismele proprii, a propus Tudose.
Zona metropolitana, pe mana municipalitatii
Proiectul zonei metropolitane a fost cel mai amendat punct al dezbaterii. Majoritatea proiectelor au fost gandite in perspectiva crearii unei zone metropolitane. Unele voci din sala de dezbateri au sustinut ca dezvoltarea Clujului ca metropola va fi restrictionata de constructia autostrazii si au sugerat administratiei sa isi redirectioneze politica de dezvoltare a zonei.
Administratia locala va intampina multe probleme in ceea ce priveste acordul consiliilor locale (CL) ale comunelor de a face parte din metropola.
Insa tocmai aici este rolul CL Cluj-Napoca, de a-i convinge pe ceilalti, desi nu sunt subordonati, de perspectivele realizarii acestui proiect, a explicat Catalin