In al treilea trimestru al anului in curs, piata farmaceutica din Romania a crescut la 1,39 miliarde de lei, confirmand tendinta de majorare a pietei totale, care a avansat cu 17,9% fata de cresterea de 14,5% inregistrata la sfarsitul trimestrului precedent. Evolutia pietei farma din Q3 marcheaza astfel traversarea cu succes a momentului dificil de la inceputul anului 2006, potrivit companiei de cercetare de piata Cegedim.
Motorul cresterii pietei a fost retailul, adica vanzarile prin farmacii, pentru ca pe segmentul vanzarilor din spitale, avansul sa fie nesemnificativ. Astfel, consumul prin intermediul farmaciilor a inregistrat in al treilea trimestru un nivel de crestere de +23,2%, atingand un prag de 1,1 milioane de lei, in timp ce consumul pe segmentul spitalelor a consemnat o crestere usoara, de 2,2%, totalizand 286,1 milioane de lei.
Pe segmente, produsele cu prescriptie medicala au crescut cu 22,9%, asemanator cu cele fara prescriptie medicala (24,0%).
GlaxoSmithKline conduce piata
Studiul firmei Cegedim prezinta si un clasament al companiilor farmaceutice din Romania, in care pe primul loc se afla compania britanica GlaxoSmithKline, cu vanzari ce totalizeaza 107,3 milioane de lei si cu o cota de piata de 8,3%. Pe locul secund se afla elvetienii de la Hoffman-La Roche, care au consemnat vanzari de 102,7 de milioane de lei, cu o cota de piata de 6,9%. Pe pozitia a treia se pozitioneaza Sanofi-Aventis, care au vandut, in trimestrul al treilea, produse de 85,6 milioane de lei, cu o cota de piata de 6,3%
Urmeaza indeaproape o alta firma elvetiana, Novartis, care a avut vanzari de 88 de milioane de lei, cu o cota de piata de 6,2%.
Pozitia a cincea este ocupata de americanii de la Pfizer, care au inregistrat vanzari de 82,3 milioane de lei si o cota de piata de 6,1%.
Intre primii 10 din topul firmei Cegedim se